måndag 16 november 2009

Träningsnarkoman :P



Ännu mera träning blev det i helgen . På fredagen kom Johanna hem till mig, vi åkte och spårade med Tajni & Andra. Tajni fick ett spår med 3 vinklar och 3 apporter, han spårade jättefint med världens tryck. Måste jobba på att plocka upp apporterna bara. Och Andra fick sig också ett spår. :)
Sedan tränade jag lite framförgående och apporten. Jag kan bara säga det med ett ord. GULD! :)
På kvällen blev det simmet, han fick testa att ha på streamern i 10 sek och den brydde han sig inte alls om, så den ska vi börja köra lite med snart.

Lördagen kunde vi inte hålla oss, :p så vi åkte till klubben i norrköping och tränade. jag gjorde hela appellydnaden, det gick jätte bra, vissa saker sitter jätte bra och andra behöver vi bara träna vidare på :)
Sedan körde vi lite uppletande, Andra & Arja ville inte ge sig ut i dimman ( typiskt tjejhundar :P ) hihi . Tajni fick 3 skick och hade gjorde dem faktiskt riktigt bra för att inte ha gjort det på länge .
Sedan åkte vi hem till J&R och åt Tacos,drack vin och kollade film. Mysigt!!

Söndag morgon blev det Ett rent appelspår till Tajni, Andra fick ett vad det nu heter :p och Arja fick ett i skogen.

Han spårade skitbra hela hela spåret, han struntade i de två första apporterna . den tredje påminde jag honom och sedan den sista den plockade han upp helt utan hjälp <3<3<3<3<3 Suupernöjd är jag!
Nu ska han få vila några dagar och bara få långa promenader i skogen, sedan ska vi träna lite på torsdag och sen gör vi ett nytt försök att ta oss till Finland på Fredag! Nu läängtar jag verkligen :)

Tack världens bästa JohannaRobbanSimonTajniAndraArjaBisca för ännu en kanonhelg! <3

1 kommentar:

Johanna sa...

Ni är super duktiga! På denna korta tid som ni har haft honom så ser man sådana enorma framsteg!!! Och att komma så långt i träningen är underbart att se! :=) Å det gör det hela mer underbart att ni är nästa startklara för TÄVLING!!!! Ni är BÄST!! TAJNI mannen är GULD och du Linn har gjort ett kanon jobb med killen. Ni kommer att komma långt! Paula hälsar så gått och hon blev jätte glad när jag berättade att ni ska tävla snart :=)

Ses imorgon!!! Ska bli så kul och sååå skönt att komma hemmifrån nu :=) PUSS <3<3<3<3